Velkomoravský půlmaraton

 

Velkomoravský půlmaraton- běh 21,0975 km

Třetí zářijovou sobotu jsem se rozhodl strávit proběhnutím po kopcích – teda do kopce.

Našel jsem si závod, který jsem ještě nikdy neabsolvoval. Lákal mě, tak jsem do toho šel. Jedná se totiž o půlmaratón, který startuje u přístaviště ve Starém Městě a běží se směr Velehrad, Salaš a Bunč, kde je i cíl.

Na závod jsem chtěl původně jet na kole s tím, že mi pořadatelé svezou kolo na Bunč a odtud si jen sjedu domů do Kroměříže. Bohužel neměli kapacity, tak jsem jel do „Staráku“ autem s rodinkou, která mě na Bunči počkala.

Počasí bylo ideální – ani teplo, ani zima, i když ke konci už bylo celkem teplo.

Na start se nás postavilo cca 140 závodníků a závodnic, ze známých to byli Zbyňa Ořech a favorit závodu Tomáš Blaha, který závod i vyhrál. Chvilku jsme pokecali a šli jsme na start.

Ze začátku se mi neběželo bůh ví jak dobře – příčinu neznám, ale za Velehradem (asi po 10km) jsem se začal dostávat do tempa.

Za obcí Salaš se trať začala zvedat a stoupání trvalo cca 8km až do cíle.

Do kopce se mi běželo celkem dobře – dokonce jsem předbíhal i nějaké závodníky a závodnice. Do cíle jsem doběhl v čase 1:42 v celkovém umístění 17tý, což mě mile překvapilo.
Celá trať byla dobře značena a zabezpečena. Vedla po místních cyklostezkách krásnou krajinou a lesem.

Občerstvení bylo zajištěno na čtyřech místech, v cíli nás pak čekal těstovinový salát a pivíčko. Jen byla škoda, že restaurace na Bunči byla zavřená, tudíž závodníci, fanoušci i turisté museli dlooouze čekat na občerstvení z okénka.

Závod se mi moc líbil – všem vřele doporučuji.

Miloš

 

TOPlist

SPONZOŘI

V této rubrice nejsou žádné články.