CHŘIBSKÝ MARATON 2015

Silniční běh – 42km

V létě jsem si řekl, že pokud mi bude sloužit zdraví, musím si letos opět po dlouhé době zaběhnout Chřibský maraton, pořádaný místním Atletickým klubem, jež se koná vždy na podzim.
Týden před závody jsem se rozhodl, že na maraton v Kroměříži půjdu, i když můj žaludek si nebyl úplně jistý takovou velkou distancí. V poslední době trpím totiž takovým nešvarem, že mi bohužel dlouhé distance nedělají dobře. Fyzicky i psychicky na to mám, ale bohužel žaludek většinou po určité vzdálenosti (cca 30km) vypoví službu.
V sobotu jsme se tedy za příjemných cca 10 stupňů celsia postavili asi v 60ti lidech na start. Po odstartování závodu každý závodník musel oběhnout 2x ovál na místním atletickém stadionu a odsud už se běželo směr Kotojedy, letiště, Kvasice, Nová Dědina, Tabarky, Kostelany, Bunč, Zdounky, Šelešovice, Jarohněvice, Vážany a Kroměříž.
Z Kroměříže do Kvasic (10km) je trasa po úplné rovině. Cestu mi zpříjemnil svou přítomností Aleš, který závod bohužel neběžel, ale v rámci tréninku si se mnou zaběhl do Kvasic a zpět. Z Kvasic vede trasa až na Bunč téměř pořád do kopce, což mi nevadilo. Na téhle části trasy se mi běželo celkem dobře. V půlce maratonu (v Kostelanech) byl můj mezičas 1:40. S tímto mezičasem jsem byl spokojený, protože jsem v koutku duše myslel na to, že bych závod odběhl v čase něco kolem 3:30.
Z Bunče se běží pro změnu zase až do Zdounek celou dobu z kopce. Tuto část trati nesnáším, ale žaludek se zatím držel, takže by se dalo říct, že na tu hrůzu dobrý :-)
V Šelešovicích na občerstvovací stanici se začal ovšem můj žaludek hlásit o slovo. Začal jsem cítit i nohy a tak jsem tím pádem musel trochu zvolnit tempo. Přece jenom mi zbývalo ještě pár kiláků do cíle. V Kroměříži jsem dokonce musel vydechnout a jít pár metrů pěšky. Cíl se však nezadržitelně blížil a tak jsem zmobilizoval všechny své poslední síly a do cíle doběhl v čase 3:30:15. S časem jsem byl spokojený, žaludek si vybral svou daň na štěstí až doma.
Závod super, organizace skvělá. Snad zdraví dovolí a já se za rok opět vrátím v plné síle (i pod tribunu).
Miloš

Výsledky

TOPlist

SPONZOŘI

V této rubrice nejsou žádné články.