Chřibská 50

Dne 14.4.2012  se v rekreačním středisku Kamínka u Roštína uskutečnil již desátý ročník MTB maratonu Chřibská 50. Jelikož je to jen 15km od Kroměříže a jede se na Chřibech, které dobře znám nemohl jsem odolat a již po třetí za sebou jsem úderem 11hodiny vyrazil na trať s dalšími téměř 500 závodníky. Pořadatelé letos připravili trať dlouhou 51,2 km s převýšením necelých 1200metrů. Ačkoliv to na první pohled nevypadalo bylo opravdu parádní sucho a závod byl nesmírně rychlý. Kromě pár reprezentantů, kteří byli na Světovém poháru v Belgii se sešla velice našlapaná česká biková špička. Posuďte sami: Jan Jobánek - Merida bike team, Pavel Boudný, Dominik Buksa a Petr Šťastný - Česká spořitelna-Specialized, loňský vítěz Michal Bubílek a Karel Hartl - Kelly’s BikeRanch, Radek Šíbl - 4ever cyklo Bulis, Ondřej a Honza Fojtíkovi - Toyota Dolák MTB a také loňský třetí Pavel Žák - Bike Triatlon Morkovice a spousta dalších dobrých borců!

Poučen z předchozích blátivých ročníků (hlavně 2010) jsem obul na svůj stroj pořádné drapáky a těšil se na technické mokré sjezdy a blátivé pasáže, kterými proletím jak nůž máslem ale opak byl pravdou. Mé tvrdě nafoukané drapáky jen hučely na asfaltových, zpevněných a lesních vysušených cestách. Borci na polo-slikových pláštích kolem mě lítali jak hladové krysy a já jsem dřel a dřel :-).

Po startu se rozjelo hodně svižné tempo. Držel jsem se v první početné skupině cca 50 bikerů ale netrvalo to dlouho. V polovině prvního kopce už jsem jel svoje v svojí výkonnostní skupině, protože držet krok se špicí můžu jen chvíli a pak je to nad moje síly(zatím) :-) a zbytek závodu bych byl prošitý, jak Vlámská krajka! Tempo se udržovalo pořád velice svižné a odpočinout si nešlo ani ve sjezdech. První těžší táhlý výjezd přišel při stoupání na Kroměřížský kopec, kde mě loni předjelo tak dvacet lidí ale letos jsem se rval ze všech sil a předjeli mě jen tři lidi se kterými jsem udělal vláček a jeli jsme společně až na občerstvovačku, která byla letos na Bunči. Zde jsem nabral do flašky ionťák zakousl tatranku a hrrr dále. Zastavoval jsem zde asi jako jediný pač všeho měli ješte přehršel. Dle fanoušků, kteří stali u trati jsem se v té chvíli pohyboval na 89.místě což mě velice potěšilo a psychicky nakoplo! Před sebou jsem měl už jen stoupání ze Salaše na Vlčák,  které je pro mě zakleté prostě ten kopec neumím jezdit a dobře jsem to věděl! Prví metry dlouhého stoupání mi naznačily, že to bude pro mě velice špatné a začalo peklo! Těžce jsem točil nohama a snažil jsem se to prokletí zlomit! Začal jsem častěji chodit ze sedla a jel jsem raději frekvenčně což mi nakonec podařilo toto prokletí udolat a na Vlčák jsem vyjel v dobrém tempu ale pár závodníků mě stejně předjelo ale nějak jsem to nevnímal! Z Vlčáku jsem věděl, že už mám vyhráno a dojedu už bezpečně do cíle.

Do cíle jsem dorazil v čase 2:12:31 hod. díky elektronickým čipům, které letos poprvé pořadatele použili je tento čas přesný. Zajímalo mě hlavně umístění, jelikož jsem tušil , že by to mohlo být do první stovky což byl můj vysněný sen! A opravdu sen se stal skutečností! Závod jsem dokončil na hezkém 100 místě :-). Bylo to mé nejlepší umístění a nejrychlejší čas v historii na tomto závodě, který jsem absolvoval v jeho desetileté historii už po páté!

Rudá hvězda byla opět vidět na což jsem patřičně hrdý :-) Sportu ZDAR! 

Begi - č.29   

Výsledky chribska_50-mtb-2012-absolutni-poradi.pdf (112,1 kB)    

TOPlist

SPONZOŘI

V této rubrice nejsou žádné články.