JESENICKÝ MARATON

Běh 42,195 km po zpevněných i nezpevněných cestách, převážně po červené turistické značce :Ramzová – Obří skály – chata Jiřího na Šeráku – Keprník – Červenohorské Sedlo – Švýcárna – Praděd – Ovčárna – Vysoká hole – Ztracené kameny – Skřítek 

Krásný závod. Cca 130závodníků.

Tento týden bylo snad nejhezčí počasí z celého léta. Zrovna na tenhle nelehký závod, kdy by spousta z nás uvítala i chladnější počasí bylo snad 27 stupňů ve stínu. Nebe bez mráčku. Umíte si to představit. Pofukoval docela silný vítr, takže člověk byl alespoň ochlazován. Tím víc ale metlo sluníčko.

Sice jsem měl běžecký pás s vodou kolem pasu a každých cca. 10 km byla občerstvovačka, ale stala se mi přesto nemilá věc, a to že jsem byl totálně dehydrovaný a měl úžeh. Ze začátku jsem se nějak nemohl rozběhnout – píchání v boku a tak…

Hned první stoupák na Šerák dal každému parádně zabrat. Nedá se to ani běžet. Člověk se stejně musí podrobit většině, která tě nepustí před sebe- trať byla úzká a kamenitá. Dostali jsme se nahoru a tam už se to začalo trhat a každý si běžel tak, jak na to měl.

Jakmile se běžela hřebenovka, bylo to už super, to už se mi běželo dobře. Chvilku jsem běžel s jednou babou, která vždy chtěla poznat Jeseníky, ale manžel ji tam nikdy nevzal, tak si řekla, že si je dá ve zkratce J Obdivoval jsem ji. 

Zatím všechno dobrý, nádherný. Opravdu, příroda je zde krásná – hlavně mezi Červenohorským sedlem a Pradědem. Stojí to za výlet – i turisticky (běžet se to nemusí!)

Ale tak na 30km – na Petrákách - to začalo – bylo mi zle, zvracení, žaludek nechtěl přijmout žádné tekutiny, takže dehydratace. Opravdu super. Ale už mi nic jiného nezbývalo, než dojít do cíle, protože nejbližší civilizace byla stejně až tam. Ale samozřejmě jsem neměl ani pomyšlení tento závod vzdát. Posledních 10km jsem více-méně šel. Ale takový je život.

Příroda, počasí, terén, nálada a panorámata – prostě krása. Nakonec jsem se dostal do cíle, kde jsem se dával notnou chvíli do kupy. Žaludek se pořád nějak nechtěl vzpamatovat. Ve finále na tento závod vzpomínám rád a těším se na příští rok, který věřím, si užiju ještě více.

  

Miloš               5:24:12                       90.místo celkově

Miloš ještě běžící

Miloš po drtivém přeběhu Jeseníky

 

by Milis

 

 

 

 

TOPlist

SPONZOŘI

V této rubrice nejsou žádné články.