Běh na Velký Javorník

Běh - 8,9 km, převýšení 580m

S Milošem jsme měli strávit víkend v Beskydech. Aby se nejednalo pouze o pitku, rozhodli jsme se si víkend zpestřit závodem. A ne jen tak nějakým! Milda mě překecal, abych se s ním zúčastnila běhu do vrchu, což pro mne znamenalo to, že se budu strašlivě trápit. Po úpěnlivém rozhodování jsem do toho šla.

Místo jsme našli bez problémů – startovalo se od hospůdky Na Žabárně ve Frenštátě pod Radhoštěm, registrace proběhla jako po másle, ještě převléct a mohlo se jít na start. Akorát s počasím to vypadalo všelijak. Ani jsem pořádně nevěděla, co si vzít na sebe. Značně se ochladilo a na nebi se honily černé mraky.

Start byl v 10:00 a my dva ještě s dalšími 142 závodníky jsme se vrhli vstříc vrcholu. Trasa vedla po zpevněné šotolinové cestě. Stoupání sem tam protnul úsek, kdy se běželo po rovině, nebo dokonce i z kopce, takže trať pěkně ubíhala a značení na každém kilometru mi pomáhalo se orientovat, jaká vzdálenost mě ještě čeká.

Musím říct, že jsem si to představovala daleko hůř. Mé nejčernější scénáře byli i takové, že si mě Miloš posbírá po cestě dolů, jak někde ležím v lese a stříká mi krev z uší. To se naštěstí nestalo a já sice zmožená, ale šťastná jsem vyběhla až na vrchol, který je 918m vysoko. Těsně před cílem se mi dokonce podařilo předběhnout jednu holku, takže jsem ve finále byla 4. ve své kategorii, což mi udělalo obrovskou radost. Slíbila jsem, že se pokusím do cíle doběhnout do hodiny a to se mi taky podařilo – sice o fous, ale dala jsem to za 59:10.

Milda dlouho neběhal, tak závod pojal spíše tak, že si šel zaběhat, než zazávodit a jak on říká „udělat žízeň“.

Do cíle doběhl v čase 48:40.

Během závodu jsme jednou zmokli, v cíli na vrcholu byla dokonce mlha, ale než jsme dojedli páreček a dopili pivo, úplně se vyjasnilo a vyhlašování výsledků bylo již za slunečního svitu.

Závod se nám moc líbil, hlavně ta panorámata, trať nebyla vůbec zlá a myslím, že to organizátoři měli výborně zmáklé. Určitě se sem jednoho dne vrátíme.

Ivoš a Miloš

Výsledky: beh_na_velky_javornik.doc (309 kB)

TOPlist

SPONZOŘI

V této rubrice nejsou žádné články.